Pagina's

dinsdag 2 oktober 2012

Kiko

Vandaag ging Kiko voor het eerst mee naar het eerste leerjaar!
Kiko is de klaspop waarmee ik gedurende de stageperiode mee zal werken.
Vandaag werd hij voorgesteld aan de klas, voor mij was het de eerste keer dat ik met een klaspop zou werken.
Dus het was best wel spannend!

Toen ik Kiko voorstelde waren ze echt enthousiast en vroegen ze waarom hij eigenlijk niet kan babbelen. Waarop ik zei dat Kiko heel verlegen is en nog niet zo goed kan lezen, schrijven en rekenen. Daarom komt hij mee naar het eerste leerjaar!
Op die manier kan hij veel bijleren en leuke vriendjes leren kennen!

Tijdens een kringgesprek vind ik het gemakkelijk om Kiko te gebruiken, ze kunnen hun verhaal naar hem richten. En ook inspelen op zijn reacties. Bvb. Kiko lacht om een grappig verhaal. Maar wanneer je Kiko dan moet integreren in de andere lessen vind ik het heel wat moeilijker.

Daarover zal ik nog eens goed moeten nadenken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten